Forum www.bitwa.fora.pl Strona Główna www.bitwa.fora.pl
Forum gry browserowej Vojna.pl.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania dotyczące bitew
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bitwa.fora.pl Strona Główna -> Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SonGoLSSJ
Rycerz



Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:17, 16 Lip 2010    Temat postu: Re: dla mnie dziwne

baryla707 napisał:
nie rozumiem , moich 78k kanonierow zadaje straty troche powyzej 143k , a 68k kanonierow przeciwnika zadaje straty 8 milionow ?

Nie chcę mi się sprawdzać nawet czy dobrze to policzyłeś ale wierzę Ci bo sam miałem gorsze walki Very Happy Trzeba się z tym pogodzić że na razie szczęście daje Ci wygraną xD


Oto ta ciekawa walka ;p



Kod:

Tomusdrw
Kosynier:32.986
armata:119
forteca:450
kawaleria:51
łucznik:2.226

RAZEM = 35.833

SonGoLSSJ
kosynier:126.670
armata:60
łucznik:13.317
kawaleria:766

RAZEM = 140.813




WYNIK BITWY


Armia 0 (tomusdrw)
   Oddział: kosynier (7402)
   Oddział: kosynier (15163)
   Oddział: armata (106)
   Oddział: forteca (449)
   Oddział: łucznik (949)
   Oddział: kosynier (9004)
   Oddział: taran (488)
   Oddział: łucznik (1050)
Armia 1 (songolssj)
   Oddział: kosynier (2782)
--------
oddział id=20090 (armata: 106)
zaatakował:
oddział id=22586 (kosynier: 2782)
Oddział miał życia: 278178
Uderzenie odebrało: 555835 (dow_atak=6.094, dow_obrona=0.841, różnica=1, morale=2.311, zmęczenie=1.475, bonus stolicy=2)



Pełny raport
Kod:

http://wklej.org/id/365216/

^^^Można by tak wklejać ;p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SonGoLSSJ dnia Pią 12:26, 16 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baryla707
Giermek



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:32, 16 Lip 2010    Temat postu: ano

dlatego uwazam ze powinno sie poprawic troche system bitewny , niech beda przypadki losowe dowodcy niech daja dodatkowe bonusy , czy teren rowniez ale zeby nie bylo nonsesownych rozstrzygniec , kurde dajcie mozliwosc zakupu lusterek skoro strzelaja tylem do przeciwnika , moze lusterka troche pomoga w celowaniu


Cena fregaty i szkunera tez jest szokujaco rozna , wogole nie oplaca sie kupowac fregaty bo przeciwnik za te sama cene kupi tyle szkunerow ze czapkami nakryje , zreszta fregata to pozniejszy czas teraz to chyba powinienen byc galeon


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez baryla707 dnia Pią 12:43, 16 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomusdrw
Administrator



Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:29, 16 Lip 2010    Temat postu:

Moim zdaniem system bitewny działa obecnie całkiem sprawnie, tylko po prostu nie jesteście świadomi od jak wielu czynników zależą obrażenia jednostek.

Kluczowe wydają się być te linie:
Kod:

Uderzenie odebrało: 360837 (dow. atak=3.616, dow. obrona=0.619, różnica=1, morale=1.632, zmęczenie=0.269, b. stolicy=2, b. terenu=1, pora roku=1)
...
Uderzenie odebrało: 1711 (dow. atak=1.552, dow. obrona=0.292, różnica=1, morale=1.632, zmęczenie=0.269, b. stolicy=0.5, b. terenu=0.349, pora roku=1)
...

Pierwsza to jakieś bonusy ataku enda, a druga to bonusy baryly.
Dla uproszczenia załóżmy, że te współczynniki są po prostu mnożone. W przypadku ataku enda mamy premię 3 za atak dowódcy, 1.6 za morale, 0.3 za zmęczenie i 2 za stolicę, co razem daje circa 3.
Teraz rozpatrzmy bonusy baryły: 1.5 atak dowódcy, 1.6 morale, 0.3 zmęczenie, 0.5, za to, że zaatakował stolicę enda(którą jest łatwo bronić) i 0.35 za to, że end bronił się w górach co razem daje: 0.13!!! Czyli wszystkie ataki jednostek baryły były szacunkowo 23 razy słabsze niż ataki enda, a nie wliczona została tutaj zupełnie obrona dowódców.
Obrona prowincji zawsze powinna być prostsza niż atak, starcie dwóch podobnych armii będzie wyrównane jeśli spotkają się na neutralnym terenie. Po prostu trzeba zwrócić uwagę na to, że ta gra jest bardziej złożona niż niektórym się z początku wydaje i warto poświęcić trochę czasu na pomyślenie i zaplanowanie strategii ataku, bo chyba jest to jeden z celów tej gry:)

Pozdrawiam,
Tomusdrw

P.S. Co do cen fregaty, to zupełnie się zgadzam, ale liczę na to, że zaniedbane trochę jednostki, budynki i badania dotyczące floty zostaną za niedługo poprawione:)
Z tego co napisano na stronie fejsbuka już niedługo doczekamy się specjalizacji państw.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomusdrw dnia Pią 14:32, 16 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
end
Rycerz



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 15:22, 16 Lip 2010    Temat postu:

Baryla, gdybys zaatakowal ture wczesniej byś wygrał - bo nie dotarłbym tam wojskami.
Nie spojrzałeś na wysokość pola które atakowałeś i na to, że przeniosłem tam stolicę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez end dnia Pią 15:50, 16 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baryla707
Giermek



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:54, 18 Lip 2010    Temat postu: brednie jak dla mnie

co za bonusy jakies , czytaj 78k kanonierow zadalo straty 143k a 68k kanonierow zadalo straty 8milionow , no kurde kule chyba tak samo lataja , chyba ze moje w cudzym powietrzu dostaja jakiejs innej rotacji ? jego dowodca to geniusz przewyzszajacy znanych dowodcow a moj byl umyslowo chory i jeszcze w kolysce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian
Rycerz



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:42, 19 Lip 2010    Temat postu:

Mam pytanie. jeżeli na prowin cji którą chce zdobyć jest wieża strażnica to co musze mieć aby ją zdobyć? Bo ostatnio mam pare buntów wysłałem na niektóre prowincje nawet 1000halabard. i nikt nie przezył a wrogia armia to kilku kosynierów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomusdrw
Administrator



Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:27, 19 Lip 2010    Temat postu:

@Krystian: poczekaj, niech zgadnę: więcej halabard?
@Baryla: Oczywiście, że kule latają tak samo, ale po pierwsze liczą się typy jednostek (tego w poprzednim moim wywodzie nie uwzględniłem, a ty uparcie porównujesz obrażenia przeciwko różnym typom), a po drugie to, weź trochę ochłoń po tej przegranej i zastanów się czy, aby na pewno nie poświęciłeś za mało czasu na zaplanowanie ataku (mogłeś wysłać szpiegów, żeby przejęli wojska lub wzniecili bunty, zaatakować jakieś boczne prowincje itp.). Po trzecie zamiast tak uparcie studiować loty kul poczytaj trochę o historycznych zwycięstwach i strategii.

Pozdrawiam,
Tomusdrw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian
Rycerz



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:20, 19 Lip 2010    Temat postu:

Już nie ważne ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baryla707
Giermek



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:40, 19 Lip 2010    Temat postu: kolejna bitwa

kolejna bitwa bez sensu 260k przegralo z kretesem , powtazam z kretesem czyli zadajac znikome straty z 45? k , jasne ze mam na mysli rozne jednostki , w koncu jego kanonierzy strzelali 4 razy pod rzad do roznych moich i zawsze bylo 8 milonow zadanych strat , owszem rozne byly bitwy w historii ale to gra i tak nie calkiem mozna porownywac , kurde moich 12 strzela i przypadkiem trafia jednego w palec a jego 10 strzela i zabija 30 to ciekawe musi byc , uwazam poprostu ze te wspolczynniki nie sa wywazone i daja za duze bonusy , i nie ucz mnie historii bo znam ja calkiem niezle i calkiem mozliwe ze lepiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
end
Rycerz



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 16:42, 19 Lip 2010    Temat postu:

Znowu nie spojrzałeś na to że przeniosłem stolicę, miałem armaty, i bonus wysokości... No i czemu nie zaatakowaliście równo z masterkiniem? Tak szczerze bałem się tego ataku, ale starałem się go właśnie tak zorganizować byście mnie w "Szkuner" zaatakowali - najwyższe w okolicy było, i tam ściągałem wojska, omijając Wasze - musiałem przez to nowe prowincje zajmować Smile

raport z tej bitwy dla osób postronnych: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez end dnia Pon 16:43, 19 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomusdrw
Administrator



Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:56, 19 Lip 2010    Temat postu:

@Baryla: Z pewnością znasz historię lepiej, ja zawsze byłem z niej słaby, ale pisząc to o tych bitwach nie chciałem wytknąć Twojej nieznajomości historii, ale po prostu zasugerować, że wiele było bitew, w których nie sama liczebność wojsk miała znaczenie. Myślałem, że nie będę musiał tego nikomu tłumaczyć, ale jak widzę nie obyło się.

Co do bitwy, to przestudiowałem ją dokładnie i przebieg jest jak najbardziej prawidłowy. End miał więcej oddziałów, więc Twoje oddziały zaczęły je niszczyć, ale na szczęście Enda zanim zaatakowane zostały armaty czy wozy bojowe (nota bene: dwie (chyba) najdroższe, więc zapewne jedne z najsilniejszych jednostek), zdążyły narobić niezłego spustoszenia w Twojej armii. I znowu duże znaczenie miał tutaj też bonus wysokości. Chyba nie negujesz znaczenia wysokości prowincji i jej wpływu na obronę? Przecież nie trzeba nikomu tłumaczyć dlaczego np. klasztory były budowane w wysokich górach i jak to wpływało na ich warunki obronne.

Pozdrawiam,
Tomusdrw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baryla707
Giermek



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:59, 19 Lip 2010    Temat postu:

ja rozumiem ze sa bonusy w grze , twierdze tylko ze za duze , jakim zdobywcom przeszkadzalo ze dane terytorium jest stolica ? inaczej walczyli ? niech beda bonusy bo to gra i jakos trzeba to oddac , tylko rozsadnie , jak tak czepiac sie historii to gdzie byla bitwa ze cala armiia ulegala likwidacjii ? tak tak siuxowie wycieli wszystkich zolnierzy Custera czy wczesniej podczas wojny Czerwonej Chmury oddzial liczacy 160 zolnierzy ktora tez nazywa sie bitwa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomusdrw
Administrator



Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:07, 19 Lip 2010    Temat postu:

Być może tak było, jak pisałem nie znam na tyle historii. Co do stolicy to wydaje mi się, że po prostu stolica jako ostatni bastion powinna być łatwa w obronie (być może w grze zrobić ją droższą w przenoszeniu), gdzie dodatkowo były większe morale oraz być może chodzi o to, że stolica powinna być najbardziej rozbudowana. Co do całkowitego rozgromienia armii, to ciężko w grze, która jest z założenia turowa podejmować jakieś decyzje w trakcie trwania bitwy. Gdyby bitwy trwały dłużej (obecnie chyba powyżej 20 tur walki) to wtedy można podejmować jakieś działania pomiędzy przeliczeniami tur - może własnie to jest rozwiązaniem problemów z bitwami: niech trwają prawie zawsze więcej niż jedną turę, wtedy w trakcie bitwy będzie można podejmować jakieś decyzje, ale znowu łatwiej się będzie bronić, bo będzie można przysłać posiłki lub zwerbować nowe jednostki.

Pozdrawiam,
Tomusdrw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baryla707
Giermek



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:36, 19 Lip 2010    Temat postu:

co do przenosin stolicy to jakos nie zauwazylem tego przeniesienia , co do jednostek to skoro sa naj[lepsze, drozsze] to kazdy rozsadny czlowiek atakowalby je w pierwszej kolejnosci , wiem ze byly bitwy w ktorych liczniejszy przegrywal ale to gra i niech przegrywa tez tylko bardziej sensownie , wiadomo ze z gory latwiej sie bronic ale kto wysyla kosynierow po odkrytym stoku pod ogien armat czy kanonierow jako wiazanie czesci sil i proby obejscia owszem mozna jakos to wytlumaczyc , moze niech obie strony atakuja sie rownoczesnie , znaczy wszystkie oddzialy i wtedy wliczac bonusy nawet obecne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolar
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:53, 19 Lip 2010    Temat postu:

Ciągle staramy się wyważyć parametry i jednocześnie dodawać nowe - to sprawia, że gra ciągle pod tym względem jest niedoskonała a sam mechanizm bitew nie jest zbyt realistyczny. Niestety jak na razie nie mamy pomysłu na (prosty!) model bitwy. (Nie mówiąc już o tym, że trzeba mieć czas to zaimplementować).

Ten mechanizm, który jest, powinno się dać wyważyć, więc będzie to zmierzać ku lepszemu. Rzeczywiście obecnie bonusy mogą być olbrzymie ale to tylko zachęta do dokładnego przemyślenia każdego ataku (myśląc przy tym o grze a nie o tym jak wyglądałoby to w rzeczywistości)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bitwa.fora.pl Strona Główna -> Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin